2007. április 8., vasárnap

The mourning place

Találós kérdés: mi köze a death metálnak az iszlámhoz, ileltve milyen kapcsolat áll fenn a két jelenség között? (Van helyes válasz, kiváncsi vagyok, tudja-e valaki)



megoldás pár nap múlva :)

megoldás:
Hát mit mondjak, "közel jártatok a megoldáshoz, de senki nem adott helyes választ". Persze nyilván nincs is helyes válasz, több lehetőség is van, azonban az iszlám és a death metál történetének összefonódásáról én a következő sztorit tudom:
A guantanamo-i Delta Camp-ben őrzött terroristák vallatása során alkalmazott egyik lelki nyomásgyakolró eszköz volt, hogy bezárták őket egy sötét szobába (lebilincselve), és non stop death és heavy metált nyomtak a fülükbe. Az egykori újsághírek Metallicáról jelentettek (ami nem death metál), de voltak beszámolók Cradle of Filth-ről is. Cradle of Filth jelenik meg egyébként a "guantanamoi tábor túlkapásait" bemutató "The Road to Guantanamo" c. fimlben is.

Itt pedig a kedvenc számom a Dimmu borgirtól:



PS: azért nagyon nem kell ám megsajnálni a terroristabácsikat Guantanamo-ban. Az ott őrzöttek olyan személyek, akikről jogállami eszközökkel nem lehetne bebizonyítani, hogy terroristák, illetve valami eszelős ügyvéd úgyis kihozná őket. Ezek az emberek nem véletlenül vannak ott, ahol vannak. Valószínű bűnösségüket titkosszolgálati módszerekkel állapították meg, és a bizonyítékokat nem lehet nyilvánosságra hozni, mert az veszélyeztetné a nyomozásban részt vett államok demokráciáinak stabilitását. Szóval ne tessék sajnálkozni, a Guantanamoi foglyok ott vannak, ahová valók. ha szabadlábon lennének, azon mesterkednének, hogyan pusztítsák el a mi világunkat...

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én sejtem, mi lehet az összefüggés a kettő között.Leírni azonban nem merem.Nem akarom, hogy Abdul úr esetleg engem is feljelentsen uszításért...
Egyébként ez a zene már inkább black metal, nem?
Amúgy jó ez az oldal, csak így tovább, Friedrich!

Friedrich írta...

jó kérdés: a black és a death metál között igazából csakély a különbség (az egyikben kárognak, a másikban hörögnek :) - szól a szakavatott vélemény) :)

de mivel a dimmu borgir norvég banda, Norvégia meg a death metál őshazája, ezért gondolom borgirék besorolhatók death kategóriába...

a megoldás egyébként nem uszító jellegű, egy egyszerű tényről van szó, amely pár éve történt meg, és az egyik filmben is feldolgozásra került... :)

persze lehet, hogy valaki tud más összefüggéseket is, de ez, amire én gondolok, elég "jellemző" hír volt anno, legalábbis bennem mély nyomot hagyott...

Névtelen írta...

Bocsi, a Dimmu Borgir véletlenül nem izlandi zenekar?

Friedrich írta...

nem, norvég (www.dimmu-borgir.com). Az első (talán két) albumukon még norvégul is énekelnek...

viszont érdekes a felvetés, hogy van-e izlandnak nemzetközileg ismert death metál bandája... én csak olyanokat ismerek, mint a sigur rós, akik elég depi és elborult alterzenét játszanak

Névtelen írta...

csak azért gondoltam izlandinak, mert Izlandon található egy érdekes ,megkövesedett lávaképződmény, amlyet a Dimmu Borgir ("sötét vár")néven emlegetnek.És valóban arra emlékeztet.
Na mindegy, várom a "megfejtést."

Friedrich írta...

küldenél nekem privátba' egy levelet? (a profilomban ott a cím)

Névtelen írta...

Mi a "megfejtés "?

Névtelen írta...

Friedrich, a blogod cikkeivel nagyrészt egyetértek, de az ízlésed azért elég beteges, már bocsi....
Eddig azt hittem, hogy ilyen zenét csak megrögzött sátánisták hallgatnak.,,

Friedrich írta...

bocs :)
én egyébként nem vagyok sátánista, sőt hívő keresztény vagyok, de valahogy "tévútra" tévedtem ezzel a zenei ízlésemmel.. :)
de persze nem csak ilyen zenét hallgatok... a klasszikus zenétől a popon át a death-ig szinte mindent, ami jó :)

Névtelen írta...

Ezek a sötét zenék sötét szöveggel is bírnak, nem ? Hogy lehet ezt elfogadni ilyen világképpel ?